Bevezetés a TDI építésbe

Üdv mindenkinek!

Ez a blog a VW kettes szériájáról fog szólni, azok fejlesztéséről, TDI motor beépítéséről, hangolásáról, buktatóiról. Sok példát láttam és tudok is felmutatni a rossz alkatrészek kiválasztásáról, nem megfelelő beépítésükről és a tapasztalataim és a megszerzett infóim alapján próbálok segítséget nyújtani a "kezdőknek", hogy ne csak lapátolják a pénzt az autójukba ész nélkül, hanem egy tökéletes autóba fektessék.

Terveim szerint kitérek külön az alkatrészekre, azok hibáira is. Gondolok itt például a stabilizátorrudakra, fékekre, motortartó bakokra, intercoolerre és még ami eszembe jut.

A célom a bloggal az, hogy megmutassam hogyan kell olyan TDI-t építeni, amit nem int le az NKH az útról, mert savas eső hullik az autó mögött, valamint a mindennapokban használható, igénytelen, olcsón fenntartható és megbízható élménygép legyen.

NEM célom a 300 lovas füstokádó elérése. Véleményem szerint a túlzott koromfelhő elpazarolt gázolajat és rossz hatásfokot jelent. Másrészt egy egyes vagy kettes Golf / Jetta nem ilyen terhelésre lett méretezve, különösen ha az út menti fákat is számításba vesszük.

 

Tehát a következő autó megépítése a cél:

-90-180 ló
-Lehetőleg villanymentesen, mechanikus adagolóval
-Gyári vagy ahhoz közeli alkatrészekkel
-Kevés korom
-Pöcc-röff indítás télen is
-Kis fogyasztás 4,2-től 6 literig teljesítménytől függően
-Stabil futómű és hatékony fék

 

Körülbelül erre számítsatok és emellett rengeteg működési elv magyarázatra, időnként némi matekra is.

 

.