Szétszedhető rámpa

Arra gondoltam időnként megosztok pár ötletet a garázsomból. Most egy 90%-os készültségű szétszedhető rámpát mutatok, az ötlet nem az enyém, a megvalósítás viszont igen. A probléma ami miatt született az volt, hogy a 30 cm magas masszív rámpám már elég magas volt a szereléshez, de az emelőpontok körüli lakatos munkákhoz már nagyon útban volt. Ezért lett szétvágva. Erről lenne szó:

 

rampa01.jpg

Kihúzható stift tartja össze, most még nincs rajta a kis rugós beakasztó a kicsúszás ellen.

 

rampa02.jpg

Szép festésű trepnivas a vizes kerék megfelelő tapadásához, a váz szögvasból van.

 

rampa03.jpg

Az eltávolított felhajtó rész, 4mm-es vaslemezek felelnek az oldaltartásért.

 

rampa04.jpg

Az oldalsó vezetősín a kerék külső felén magasítva, belül a lökhárító koptatója miatt hiányzik.

 

rampa05.jpg

Gyanítom megbirkózna egy Krazzal is. Nem túl könnyű szerkezet.

 

rampa06.jpg

A méretezésről csak hozzávetőlegesen egy pár kép. A felhajtó hossza 118cm.

 

rampa07.jpg

Az oldalterelő lemez nincs lehegesztve a belső felén, egyenetlen talajon így könnyebb a stiftet helyére mozgatni.

 

rampa08.jpg

Ideális magasság motorvédő tálca leszedéshez is.

 

rampa10.jpg

rampa11.jpg

Így néz ki szétszedve a felállás után. Az ék KÖTELEZŐ!

 

rampa12.jpg

Az összeszerelt rámpa teljes hossza (154cm)

 

rampa13.jpg

A tartó zsámoly végén fékező vaslemez (jobb oldalt). Balra lent lyukas szögvas, két darab, ezeken keresztül megy át a stift.

 

rampa14.jpg

Első szériás makulátlan (pffffff...) padlójú Sharannál közel 50 cm-es szerelési magasság, Kipróbáltam, hibátlan a komfortélmény, leszámítva az alvázvédő gumitörmelékeket és a rozsdát a fülemben. Meg a mindenfelé repkedő izzó fémgolyókat.

 

rampa15.jpg

Szerelés után azért illik visszatenni a leálláshoz. Csak szólok.

 

rampa16.jpg

A stift egy Golf 3 Variant hátsó hídból kivágott stabilizátorrúdból van hegesztve. Nagyjából 43 cm hosszú, a kis rúd lesz a reteszeléshez, a felhajtó rész lemezéhez lesz rögzítve az ellendarabja, de az még nincs kész. A stift vége kicsit kúpos, hogy könnyebb legyen áttolni a négy lyukon, túlnyúlása 3cm körüli. A reteszelő és a markolat távolsága elég ahhoz, hogy ne verjem le a kezem.

 

rampa17.jpg

Saját készítésű ék, fogantyúval és galvánozva. Ebből két darabot használok a rögzítéshez.

 

Az első próba után azt mondhatom hogy nagyon megérte. További fejlesztés a zsámoly felső részén lesz, oda fog felkerülni egy-egy tengely és hozzá kis 4-5 cm átmérőjű műanyag kerekek, mert összerakva hasra ütve is megvan 30 kiló egy ilyen autóalátét. A kerekek a fékezővasra lesznek felrakva, emiatt van a stift lejjebb, mint a középvonal. Így gurításkor a trepnivas felőli rész van felém, a lábam előtt a kerekek, a stift pedig a túloldalon, így nem nyeklik, zörög, csattog. Egy stift elég az összerakáshoz, kettőnél már jó eséllyel nem lesz összerakható, ha a talaj egyenetlen. Ez a fenti méretezés működik, próbáljátok ki ha gondoljátok.